Weblog

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 22 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 5 minuten
  • 0 reacties
column

Het vakinhoudelijke debat over 'goede' reclame & branding

Naar aanleiding van Dawn’s ‘5 dingen’ campagne voor Triodos die door het publiek slecht wordt begrepen en met name ook de kritische blog van Femke Schavemaker, is er een inmiddels door Adformatie ondersteunde oproep tot een vakinhoudelijk debat over wat ‘goede’ of ‘betekenisvolle’ reclame (en branding) is. Het werd eens tijd dacht ik en dus schreef ik een blog voor Adformatie met aandacht voor achtereenvolgens (1) effectieve reclame en (2) betekenisvolle reclame (reclame met inhoud). Een bijdrage dus over wat mensen beweegt en in beweging brengt. Je vind hem hier.

Het vakinhoudelijke debat over 'goede' reclame & branding

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 19 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties
column

2015. Het jaar van de merkcultuur.

HR en marketing samen aan de slag

‘Een sterk merk wordt gebouwd aan de personeelsingang’. Meer dan ooit is de factor mens bepalend voor de kracht en het onderscheid van merken. Als communicatie de ‘Art of branding’ is (merk), dan vormen enthousiaste en betrokken medewerkers het kloppend  ‘heArt of branding’ (cultuur).  De mede-merkers maken op een authentieke manier verbindingen,  maken in hun gedrag de belofte van merk waar, zijn steeds meer de belangrijkste communicators in (sociale) media  en zijn steeds meer ook het ‘symbool’ van het merk. Bijvoorbeeld  als ‘personal brands’, in de rol van CEO of kennisguru. Denk aan de symbolische waarde van de benoeming van Jan Hommen als CEO van KPMG, om daarmee de integriteit van het merk te herstellen.

Merk-cultuur

Het bouwen aan een sterk merk vraagt meer dan ooit om de oprechte verbinding en alignment van mensen met hun merk.

2015. Het jaar van de merkcultuur.

Door Ton Rodenburg

Strategy director arbeidsmarkt- en interne communicatie Ton Rodenburg
  • Geplaatst op 07 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties
nieuws

Branding trends & moods 2015

Welke kansen en uitdagingen zijn er voor branding in 2015. En welke buzzwords moeten zeker verdwijnen?

Het online Branding Magazine organiseerde een ronde tafel discussie met een aantal internationale branding experts van onder meer Interbrand, Landor, Prophet, Siegel + Gale en GfK. In mijn nieuwste blog voor Adformatie vind je een samenvatting van de uitkomsten, aangevuld met voorbeelden. Lees hem HIER.

Wie verder kijkt naar de moods van bureau Trendslator voor 2015, FIGHT, WANT, RULE, WATCH, LEARN, LIVE en MAKE, ziet dat we de digitale revolutie inmiddels voorbij zijn. De stemming in de maatschappij slaat om en de tijd kantelt. Veel mensen hebben de wil, energie en kracht om het nieuwe tijdperk opnieuw uit te vinden. Het goede nieuws is dat we dat ook daadwerkelijk aan het doen zijn. De bereidheid is er om verder dan de horizon te kijken en nieuwe manieren van denken in daden om te zetten. Samen wel te verstaan, want ‘innovatie door collaboratie’ is waar het om draait. Lees hier meer over MOOD 15.

Ik wens iedereen een 'merkwaardig' 2015!

Branding trends & moods 2015

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 05 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 15 minuten
  • 0 reacties
gespot

Toveren met Taal met Jaap Toorenaar

Op 3 maart 2015 staat Jaap Toorenaar op het podium bij DenkProducties op het nieuwe seminar Toveren met Taal. Daar deelt hij zijn tips om uw woorden (veel) meer kracht bij te zetten. Jaap ontwikkelde in de loop van de tijd als copywriter en creatief directeur van ARA een bijzonder specialisme: de herinneringswaarde van woorden. Wanneer blijven woorden 'plakken':

• Waarom verovert de ene (slag)zin een plaats in ons collectieve geheugen en de ander niet?

• Waarom kent iedereen de slogan van de TROS en niemand die van de AVRO?

In een nieuwe blog schreef hij al drie remedies tegen de vergetelheid. Lees ze snel en pas ze toe op uw volgende rapport, mailtje of presentatie! Meer over dit alles vindt u hier.

Toveren met Taal met Jaap Toorenaar

Door Anneloes van Vugt

Community manager Anneloes van Vugt
  • Geplaatst op 24 december 2014
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties