Weblog

gespot

De toekomst van retail en winkels

Naar aanleiding van een aantal ronde tafel discussies schreef Dingeman Kuilman een interessant artikel over de toekomst van retail en winkels.

De toekomst van retail en winkels

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 27 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties
gespot

Logeion Trends4Com congres in Rotterdam

Logeion onderzoekt iedere twee jaar de trends die het communicatievak beïnvloeden. Op 9 maart organiseert Logeion daarom Trends4Com: een middagcongres over trends die het vak en jezelf (gaan) raken. Is aanscherping op basis van voortschrijdende inzichten voldoende? Of valt er één af of komt er één bij? Ook ik mag een bijdrage leveren. Meer over het congres vind je hier.

Logeion Trends4Com congres in Rotterdam

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 27 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 5 minuten
  • 0 reacties

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 22 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 5 minuten
  • 0 reacties
column

Het vakinhoudelijke debat over 'goede' reclame & branding

Naar aanleiding van Dawn’s ‘5 dingen’ campagne voor Triodos die door het publiek slecht wordt begrepen en met name ook de kritische blog van Femke Schavemaker, is er een inmiddels door Adformatie ondersteunde oproep tot een vakinhoudelijk debat over wat ‘goede’ of ‘betekenisvolle’ reclame (en branding) is. Het werd eens tijd dacht ik en dus schreef ik een blog voor Adformatie met aandacht voor achtereenvolgens (1) effectieve reclame en (2) betekenisvolle reclame (reclame met inhoud). Een bijdrage dus over wat mensen beweegt en in beweging brengt. Je vind hem hier.

Het vakinhoudelijke debat over 'goede' reclame & branding

Door Andy Mosmans

Directeur strategie Andy Mosmans
  • Geplaatst op 19 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties
column

2015. Het jaar van de merkcultuur.

HR en marketing samen aan de slag

‘Een sterk merk wordt gebouwd aan de personeelsingang’. Meer dan ooit is de factor mens bepalend voor de kracht en het onderscheid van merken. Als communicatie de ‘Art of branding’ is (merk), dan vormen enthousiaste en betrokken medewerkers het kloppend  ‘heArt of branding’ (cultuur).  De mede-merkers maken op een authentieke manier verbindingen,  maken in hun gedrag de belofte van merk waar, zijn steeds meer de belangrijkste communicators in (sociale) media  en zijn steeds meer ook het ‘symbool’ van het merk. Bijvoorbeeld  als ‘personal brands’, in de rol van CEO of kennisguru. Denk aan de symbolische waarde van de benoeming van Jan Hommen als CEO van KPMG, om daarmee de integriteit van het merk te herstellen.

Merk-cultuur

Het bouwen aan een sterk merk vraagt meer dan ooit om de oprechte verbinding en alignment van mensen met hun merk.

2015. Het jaar van de merkcultuur.

Door Ton Rodenburg

Strategy director arbeidsmarkt- en interne communicatie Ton Rodenburg
  • Geplaatst op 07 januari 2015
  • Geschatte leestijd +/- 10 minuten
  • 0 reacties