arrow-back

CBS

Feitenfabriek van wereldklasse

Overheden, bedrijven en soms ook burgers baseren hun belangrijke beslissingen op de statistische informatie van het Centraal Bureau voor de Statistiek, een 'feitenfabriek' van wereldklasse. CBS had zo'n 50 hooggekwalificeerde IT-ers, waaronder dataspecialisten, nodig. Maar die zijn schaars. Met een gerichte, multimediale campagne met campagnesite wisten we de wervingsbehoefte in 6 maanden te vervullen.

Campagne

/

De rol van het CBS

Het concept draait om de rol van het CBS. Om die overtuigend neer te zetten gebruikten we iconische, herkenbare symbolen.

Technologische netwerkorganisatie

Ooit had het CBS een stoffig (overheids)imago. Tegenwoordig is het een technologische netwerkorganisatie, een kruising tussen Google en CNN News, waar specialisten enorme hoeveelheden data structureren en analyseren.

CBS is een Big Data company sinds 1899.

Voor het CBS zijn Big Data al meer dan een eeuw ‘business as usual’. 

Meer werk