De laatste ontwikkelingen uit ons development-lab
Onze developers zijn afgelopen tijd druk bezig geweest met het ontwikkelen van een interactieve screensaver. ‘Screensaver, is dat niet heel ouderwets?’, hoor ik je denken. Welnee, onze developers creĆ«erden een interactieve variant waarmee je alle kanten op kan.
Wat is dat precies, een interactieve screensaver?
Je kent vast wel een ‘normale’ screensaver, het beeld dat verschijnt als je inactief bent op je computer. Dit wordt ingelezen via je computer. Bij een interactieve screensaver kies je zelf welke content je laat zien en dit gaat via internet. Die content kan bijvoorbeeld de newsfeeds van NOS zijn, de laatste Twitter-berichten uit de branche of de corporate video van een bedrijf.
Het is een ideale narrow casting tool voor bedrijven.
Wat is daar handig aan?
Interactieve screensavers zijn een ideale narrow casting tool voor bedrijven. Het is een laagdrempelige manier om medewerkers op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen in het bedrijf en zo bij te dragen aan internal branding.
Kun je een voorbeeld noemen van zo’n interactieve screensaver die jullie hebben gemaakt?
We hebben er laatst eentje gemaakt voor een klant die in z’n communicatie een deur gebruikt als terugkerend icoon. Hiervoor hebben we een animatie gecreĆ«erd, waarbij er steeds een deurtje open gaat en vervolgens een tekst uitschuift. Deze 140 karakters worden door het bedrijf zelf ingevoerd in een CMS en de screensaver laadt dit vervolgens in. Alle medewerkers worden op deze manier op de hoogte gehouden van het laatste nieuws van dit bedrijf.

Wat voor soort klanten lenen zich voor interactieve screensavers?
Eigenlijk is deze tool handig voor elk bedrijf: je kunt er alle kanten mee op. Of je nu social media updates laat zien, het weer, een volledige 3D animatie of de trailer van Star Wars… Als het bestand niet al te groot is, zijn de mogelijkheden eindeloos.