ARA Case Grafisch Lyceum Rotterdam

Felgroen, grafischen de groei wasmagisch

Grafisch Lyceum Rotterdam

Jonge makers inspireren om hun toekomst vorm te geven bij het Grafisch Lyceum Rotterdam (GLR). Dat is niet niks. Al helemaal dit jaar met dalende aanmeldingen in het hoger onderwijs. Daarom pakten we het groots aan – en groen.

ARA Case video

Onze stad kleurde groen

Samen met het GLR maakten we een impactvolle campagne voor de Open Dag. Het thema? Groen. De iconische kleur van het GLR leidt je door de binnenstad naar de school. We maakten thumbstopping social videos, vulden de stad met posters en gaven het zebrapad voor de school een felgroene make-over.

Meetbare impact

We overtroffen de Snapchat benchmark met een CTR van 3,20%. Op TikTok realiseerden we een extreem hoog aantal impressies. En bijna 5 miljoen mensen zagen de campagne.

0,0

Snapchat CTR

0mln

views

0,0

Google AdWords CTR

50% meer bezoekers op de Open Dag-pagina
ARA Statistics

You’re cleared to land

Dankzij de campagne landden meer dan 22.000 nieuwe bezoekers soepel op GLR.nl. Eerder verbeterden we de UX en prestaties van de website. Nu plukten we de vruchten met een gemiddelde betrokkenheidstijd van 42 seconden (!) en een flinke toename in doorkliks naar andere pagina’s.

Ontdek GLR online in 360 graden

In 2023 won GLR.nl een runner-up Splash Award

In 2023 won GLR.nl een runner-up Splash Award

ARA Case video
Als kers op de taart: een nieuwe GLR Guide. Met analoge fotografie gemaakt door studenten, vol sprekend beeld, opgefriste kleuren en vernieuwd design. Een uitnodiging in groen: Enter the Creative World.